Houd je aan de afspraak

Vanaf jongs af aan wordt ons geleerd dat je je dient te houden aan de afspraken die je maakt. En als kind worden we daar ook maar vaak genoeg op gewezen, en indien niet aanhouden, op de vingers getikt. Later in het ‘volwassene’ leven zijn de regels niet anders en toch lijkt niet iedereen zich dat altijd te herinneren. Dit kan voor grote problemen zorgen als de afspraken veel invloed hebben. Als kind is dat vaak niet zo, maar als volwassene zijn de consequenties vaak groter. In deze blog vertel ik je hoe je deze narigheid uit jouw bedrijf kan houden. Want met het werk moet niet gerommeld worden. Lees je even mee?

Wees van tevoren duidelijk

Voor je een overeenkomst aangaat met een klant is het belangrijk dat beide partijen weten wat de bedoeling en de verwachting wordt. Wat krijgt wie, en op welke termijn worden deze zaken geregeld? Dit is natuurlijk alleen van toepassing bij hele grote overeenkomsten maar daarom niet minder belangrijk. Wanneer je grote overeenkomsten sluit, plan dan een persoonlijk gesprek in waarin alles uitgelegd en besproken kan worden. Eventuele vragen kunnen dan meteen gesteld en opgelost worden.

Concrete consequenties, geen dreigementen

Bij zo’n gesprek kan je meteen aangeven wat de consequenties zijn als een klant zich niet aan zijn of haar deel van de afspraak houdt (wederdienst, betaling etc.). En dit doe je niet alleen met loze dreigementen neem incassobureau Amsterdam in de arm en je staat meteen een stuk sterker in je schoenen. Daarnaast zorgt het noemen van zoiets als incassobureau Amsterdam ervoor dat je eventuele wanbetalers meteen afschrikt. Je hoeft je er dan ook niet meer naar over te voelen want iedereen weet op deze manier waar hij of zij aan toe is. Nou, laat die deal maar gesloten worden.

Houd je aan jouw deel

Als laatste moet ik toch even noemen hoe belangrijk het is dat jij je aan jouw deel houdt. Je hoeft niet meer te doen dan dat, want hoe harder jij gaat lopen hoe meer de andere partij achterover kan leunen. Zeker in samenwerkingen is dit het geval. Maar het is wel belangrijk dat je levert en dit op de afgesproken datum of daarvoor doet. Zo bouw je ook een verantwoordelijk en betrouwbaar imago op en dat zorgt ervoor dat je meer klanten trekt. Ja, al die lessen over afspraken nakomen toen je klein was, waren niet voor niets.

Geef een antwoord